ایجاد اولین پروژه با MAUI

ایجاد اولین پروژه با MAUI

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

مقدمه

یکی از تکنولوژی هایی که با آن میتوانید به برنامه نویسی اپلیکیشن بپردازید MAUI که که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است حتی اگر با Xamarin کار میکنید وقتشه که از این تکنولوژی دست بردارید و به یادگیری MAUI بپردازید پس تا آخر مقاله ایجاد اولین پروژه با MAUI همراه ما باشید.

ایجاد اولین پروژه با MAUI

شما میتوانید با استفاده از MAUI اپلیکیشن هایی ایجاد کنید که یکبار کد بزنید و خروجی Andord, ios و ویندوز را بگیرید برای شروع کار نیازمند این هستید که ویژوال استودیو ۲۰۲۲ را نصب کنید که اگر از قبل این نسخه را در سیستم خود ندارید میتوانید در ابتدا به مقاله دانلود و نصب ویژوال استودیو مراجعه کنید.

بعد از نصب ویژوال استودیو ۲۰۲۲ شما باید وارد Visual Studio Installer شوید و روی گزینه Modify را کلیک کنید اگر هنگام نصب تیک گزینه Net Multi-platform App Ui develpment را نزده اید اینجا بزنید تا MAUI برای شما دانلود و نصب شود بعد از فعال کردن این گزینه در قسمت پایین سمت راست حجم مورد نیاز برای دانلود را نمایش میدهد و شما با کلیک کردن بر روی گزینه Modify دانلود را آغاز میکنید.

نصب MAUI با Installer ویژوال استودیو

بعد از اینکه فرایند نصب تمام شد باید ویژوال استودیو ۲۰۲۲ خود را باز کنید تا اولین پروژه MAUI خود را ایجاد کنید.

بعد از انتخاب Create a New Project وارد صفحه پروژه ها میشوید و در بخش جستجو MAUI را بنویسید تا برای شما این تکنولوژی نمایش داده شود.

ایجاد اولین پروژه با MAUI در ویژوال استودیو

گزینه اول MAUI App را انتخاب کنید و Next را بزنید تا در مرحله بعد محل ذخیره سازی پروژه و نام آن را انتخاب کنید و بعد از انجام این عملیات در محله بعد نسخه DotNet خود را انتخاب کنید که باید ۶ و یا آخرین نسخه فعلی یعنی ۷ باشد و در نهایت Create را بزنید و صبر کنید تا پروژه شما ساخته شود.

تبریک میگم شما اولین پروژه MAUI خود را ساختید ممکن است موقع اجرا گرفتن از پروژه با Windows Machine به مشکل بر بخورید اگه به Error برخورد کردید در بخش کامنت ها مطرح کنید این هم از پروژه Demo مایکروسافت در MAUI که به شکل زیر است.

پروژه دمو MAUI
به مقاله امتیاز دهید

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط