نکات کلیدی سئو برای رتبه بهتر

نکات کلیدی سئو برای رتبه بهتر

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

هیچوقت امکان نداره که از نتایج صفحه دوم گوگل خرید انجام دهید پس نتیجه می‌گیریم تمام فروش یک محصول برای نتایج اول است پس باید با رعایت نکات کلیدی سئو و بهینه سازی سایت رتبه‌های خود را بهبود ببخشیم و نتایج برتر را کسب کنیم تا با افزایش ترافیک سایت فروش بیشتری داشته باشیم؛ روزانه افراد زیادی برای خرید در گوگل جستجو می‌کنند پس یعنی یک فروشگاه جهانی در دسترس شما قرار دارد.

با رعایت نکات کلیدی سئو به چه می‌رسیم؟

نکات کلیدی سئو برای بهبود رتبه

سئو یک فرآیند طولانی است و افرادی که نمی‌توانند صبر کافی را داشته باشند نتیجه نمی‌گیرند؛ فکر این که با رعایت نکات کلیدی سئو در تمام نتایج رتبه اول می‌شوید را از ذهن خود خارج کنید چون عوامل زیادی در کسب رتبه‌های برتر نقش دارند در اینجا یاد می‌گیرید که نکاتی را رعایت کنید تا سئو سایت خود را صرفا بهبود ببخشید و تا کسب رتبه‌های برتر مسیر زیادی در پیش دارید که با دیدن آموزش و کسب تجربه می‌توانید می‌توانید به آن برسید.

انتخاب Alt برای تصاویر

تاثیر Atl تصاویر در سئو

یکی از نکات کلیدی سئو تگ Alt که برای تصاویر استفاده می‌شود و برای توصیف موضوع تصاویر است و علاوه و برآن هروقت به هر علتی تصویر بارگذاری نشود و کاربر نتواند تصویر را ببیند متن تعیین شده برای تگ Alt نمایش داده می‌شود.

باید دقت کنید با تعین تگ Alt اقدام به کمک کردن موتورهای جستجو می‌کنید پس خیلی باید در نوشتن Alt Image دقت کنید.

بهینه بودن سایت برای تمامی سایز ها

سیستم عامل های مختلف برای ریسپانسیو کردن سایت

در نکات کلیدی سئو نباید ریسپانسیو بودن سایت را فراموش کرد چون افراد زیادی با تلفن همراه وارد گوگل می‌شوند واقدام به جستجو می‌کنند پس اگر سایت شما در حالت‌های مختلف یعنی کامپیوتر، تبلت و موبایل بهینه نباشد و دچار مشکلاتی شود که کار با آن را غیرممکن سازد کاربران از سایت شما فراری می‌شوند و این سئو سایت شما را نابود می‌کند چون کاربر زمان زیادی را در سایت سپری نکرده و بلافاصله خارج شده است.

نحوه کار موتور جست و جو را بدانید

نکات کلیدی سئو - نحوه کارکرد گوگل را بدانید

در اصل باید بدانید که نکات کلیدی سئو همان الگوریتم‌های گوگل هستند چون تمام چیزی که از کارکرد گوگل می‌دانیم همان چیزهایی است که خود موتور جستجو ارائه داده است و آن هم چیزی نیست جز الگوریتم های گوگل که رعایت کردن قوانین آنها باعث می‌شود که باعث نارضایتی گوگل نشویم و در نهایت با جلب رضایت گوگل رتبه‌های بهتری بگیریم و در صدر نتایج ظاهر شویم؛ از طرفی دیگه وقتی قصد دارید با هر ابزاری کار کنید با به نحوه کار آن مسلط باشید تا به مشکل برخورد نکنید و مطالعه الگوریتم‌های گوگل باید یادگیری و تسلط بیشتر شما بر مبحث سئو می‌شود.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

تاثیر تحقیق کلمات کلیدی. در سئوpng

قطعا فکر می‌کنید که چگونه یک صفحه از یک سایت با کلمات مختلف در صدر نتایج گوگل ظاهر می‌شود برای مثال سایت دیجیکالا در کلمات متعددی رتبه اول را برای خود کسب کرده است و تنها علت این اتفاق تحقیق صحیح کلمات کلیدی است در این مرحله باید با بررسی متوجه شوید کاربران شما درباره یک موضوع چه کلماتی را برای جستجو انتخاب می‌کنند چرا که هرچه این تحقیق بهتر انجام شود شما می‌توانید در کلمات انتخاب شده رتبه دریافت کنید البته محتوای آن صفحه شرط گرفتن رتبه است و صرفا پر کردن صفحه با کلمات کلیدی.

بیشتر بخوانید

استفاده از شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو

برای سئو سایت خود باید از هر ابزاری استفاده کنید که یکی از این ابزارها شبکه‌های اجتماعی است که کمک‌های فروانی به برند شما می‌کند که اولین اتفاق مثبت و مهم لینکسازی است چون گوگل به لینک‌های شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارد و این باعث می‌شود موتور جستجو سریعتر آدرس صفحه مورد نظر را کشف کند و در ادامه نیز با تعامل بیشتر می‌توانید دیگران را از وجود برند خود آگاه کنید و اقدام به برندسازی کنید.

از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید ترافیک جذب کنید و کاربران را به سایت خود هدایت کنید تا بازید و در نهایت فروش بیشتری داشه باشید.

لینک سازی شاه کلید سئو

تاثیر لینکسازی در سئو

شاید فکر کنید که احتیاج به لینکسازی و تبلیغات ندارید که این فکر کاملا اشتباه است چون هرچقدر که محتوای سئو شده و مناسب برای کاربر بنویسید و تما نکات مهم هم رعایت کنید باز نمی‌توانید بدون لینکسازی به رتبه‌های برتر برسید.

از روش های مختلفی می‌توانید اقدام به لینکسازی کنید که این بخش بسیار مهم است و باید دقت زیادی در آن کنید ولی این را بدانید هرچقدر هم که عالی باشید نیاز به لینکسازی و تبلیغات دارید زیرا رقبای شما هزینه‌های زیادی را برای لینکسازی انجام میدهند.

لینک کوتاه داشته باشید

تاثیر کوتاه بودن لینک صفحه در سئو

یکی از بخش‌هایی که در نکات کلیدی سئو باید به آن توجه کنید ساختار لینک‌های سایت است در اینجا اولین پیشنهاد انگلیسی بودن آدرس‌های سایت است و در مرحله بعد باید دقت کنید که URL یک صفحه خیلی طولانی نباشد برای مثال لازم نیست ID مقاله را در URL قرار دهید چون فقط باعث طولانی شدن آدرس صفحه می‌شود و هیچ جنبه مثبتی در ادامه ایجاد نمی‌کند پس تا می‌توانید سعی کنید از آدرس‌های کوتاه برای صفحات سایت خود انتخاب کنید.

سرعت سایت

اهمیت سرعت سای در سئو

سرعت سایت عاملی جدا نشدنی از نکات کلیدی سئو است چون هیچ کاربری دوست ندارد زمان زیادی را صرف کند تا یک صفحه از سایت باز شود در صورت کند بودن سایت کاربر وارد نتایج بعدی گوگل می‌شود و در اینجا با این عمل سایت شما را نابود کرده است چون زمان صرف شده کاربر در سایت شما پایین می‌آید و این یک هشدار برای گوگل است که چرا کاربران زمان خود را در سایت شما نمی‌گذرانند پس بهتر است با ابزار gtmetrix سایت خود را بررسی کنید و مشکلات را حل کنید تا سرعت سایت شما افزایش یابد؛ دقت کنید که کاربران نهایت ۳ ثانیه برای باز شدن یک صفحه وقت می‌گذارند.

به کاربران اهمیت دهید

تاثیر نظرات کاربران در سئو سایت

تمام کارهایی که برای سرعت سایت، سئو، امنیت و طراحی انجام می‌دهیم برای کاربران است پس یکی از نکات کلیدی سئو اهمیت دادن به کاربران است زیرا رضایت کاربران باعث خشنودی گوگل می‌شود از طرفی باید متوجه شده باشید که تمام این سخگیری‌های موتور جستجو برای این است که کاربران آن را دوست داشته باشند و از آن بهره ببرند در غیر این صورت گوگل نیز مخاطبان خود را از دست می‌دهد؛ اگر سایت شما مورد رضایت کاربران باشد خیلی سریع رتبه‌های خوبی کسب می‌کنید.

محتوای با کیفیت تولید کنید

تاثیر محتوای سئو شده

شاید فکر کنید که گوگل چگونه کیفیت محتوای شما را تشخیص می‌هد و آنها را در نتایج طبقه بندی می‌کند؛ باید بگم که این امر با الگوریتم های گوگل امکان پذیر است چون بعد از جمع‌آوری مطالب الگوریتم‌ها وارد کار می‌شوند و محتوای نوشته شده را بررسی می‌کنند که با پارامترهای مختلفی که دارند تصمیم می‌گیرند یک محتوا چه جایگانی را در نتایج باید کسب کند به همین علت است که یکی از نکات کلیدی سئو بلد بودن نحوه کار موتور جستجو است.

سایت خود را آنالیز کنید

ارزش آنالیز سایت در سئو

یکی از مهمترین بخش‌ها که نباید از آن غافل شوید آنالیز سایت است چون تمام چیزهایی که باید بدانید را در این مرحله متوجه می‌شوید و می‌توانید به رفع آنها اقدام کنید.

نرخ پرش، نرخ کلیک و تمام این مشکلات را با تحلیل متوجه می‌شوید و بعد از بررسی می‌توانید اقدام به حل هرکدام کنید و در نهایت باعث بهبود سئو سایت خود شوید.

تحلیل رقبا را فراموش نکنید

تاثیر تحلیل رقبا در سئو سایت

نکات کلیدی سئو برخی اهمیت کم و برخی اهمیت بیشتری دارند اما تحلیل رقبا بسیار مهم است چون با بررسی رقیب خود می‌توانید جایگاه او را برای خود کنید؛ همانطور که می‌دانید لینکسازی خیلی مهم است یکی از اقداماتی که می‌توانید انجام دهید بررسی این است که رقیب شما در چه سایت‌های لینکسازی انجام داده و علت اینکه از شما رتبه‌های بهتری دارد در چه چیزی است.

به توضیحات متا اهمیت بدهید

تاثیر توضیحات متا به عنوان نکات کلیدی سئو

یکی از نکات کلیدی سئو Meta Description یا همان توضیحات متا است که توضیحات زیر نتایج جستجو است و در نوشتن این بخش باید دقت زیادی داشته باشید چون علاوه بر تاثیری که در سئو سایت دارد یکی از عواملی است که نرخ کلیک سایت شما را افزایش می‌دهد و اگر جذاب باشد احتمال جذب کاربر چند برابر می‌شود.

استفاده از اینفوگرافیک، پادکست و ویدئو در محتوا

استفاده از اینفوگرافیک، پادکست و ویدئو در محتوا

اگر کاربر وقت زیادی را در سایت شما صرف کند خیلی برای سایت مناسب است و تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت دارد پس بهتر است با استفاده از عواملی مثل فیلم باعث شوید کاربر زمانی را در سایت شما سپری کند چون به همان میزان که حضور کاربر مفید است سریع خارج شدن کاربر از سایت برای سئو سایت شما ضرر دارد.

چگونه در سئو حرفه‌ای تر بشم؟

نکات کلیدی سئو به تنهایی شما را به صدر رقابت هدایت نمی‌کند بلکه باعث بهبود عملکرد شما می‌شود ولی می‌توانید با مشاهده دوره آموزش رایگان سئو رتبه‌های بهتری را کسب کنید زیرا با اعمال همین روش‌ها و رعایت همین نکات در نونویسان توانستیم رتبه‌های خوبی به دست بیاوریم البته این دوره بروزرسانی دارد و کامل‌تر می‌شود در ادامه هم یک دوره جامع ضبط می‌شود که با آن می‌توانید به صورت حرفه‌ای رتبه‌های برتر را کسب کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

در کسب رتبه بهتر باید صبور بود محتوای مناسب تولید کرد و در ادامه به لینکسازی مناسب پرداخت و فقط باید صبر کرد چون گرفتن رتبه‌های خوب به عوامل بسیار زیادی از جمله درصد سختی کلمه، رقبا و قدرت دامنه سایت شما دارد

ابزارهای زیادی برای بررسی و تحلیل سایت وجود دارد اما باید از دو ابزار Google Search Console و Google Analytics استفاده کنید زیرا این دو ابزار برای وبمستران توسط خود گوگل ارائه شده و اطلاعات خیلی خوبی میتوانید برای تحلیل دریافت کنید.

برخی ابزارها مانند Google Search Console و Google Analytics رایگان هستند اما برای برخی از ابزار مثل ابزار تحقیق کلمات کلیدی باید هزینه‌هایی رو پرداخت کنید.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

با کلیک کردن روی ستاره ها امتیاز دهید.

امتیاز متوسط ۰ / ۵. تعداد رای ها: ۰

اولین نفری باشید که رای میدهید.

همانطور که این مقاله مفید بود

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط