ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

ثبت سایت در سرچ کنسول یکی از موارد مهمی از که بعد از راه اندازی سایت بلافاصله باید انجام شود زیرا اطلاعات مهمی را در اختیار ما قرار می‌دهد و از طرفی این سرویس متعلق به گوگل است و دیتاهایی که ارائه می‌دهد دقیق است پس اگر به دنبال روشی برای ثبت سایت در سرچ کنسول تا آخر مقاله را مطالعه کنید.

سرویس گوگل سرچ کنسول چیست؟

سرویس گوگل سرچ کنسول چیست؟​

سرچ کنسول یک ابزار یا رابط کاربری است که توسط مدیران و متخصصان وب برای مشاهده و تحلیل داده‌های مربوط به عملکرد وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. این ابزارها به وب‌مستران امکان مشاهده مواردی مانند تعداد بازدیدها، منابع ترافیک، الگوهای جستجو، کلمات کلیدی موثر و موارد دیگر را می‌دهند. سرچ کنسول‌ها اطلاعات مفیدی را فراهم می‌کنند که به مدیران وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا عملکرد و سئوی وب‌سایت خود را بهبود بخشند.

سرویس گوگل سرچ کنسول رایگان است؟

بله سرویس گوگل سرچ کنسول یک ابزار کاملا رایگان است و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای همیشه می‌توانید از این ابزار  و دیتاهای ارائه شده آن استفاده کنید زیرا اگر قصد پیشرفت سایت خود را دارید باید با آموزش سرچ کنسول به این ابزار کاملا رایگان مسلط شوید.

آموزش تصویری ثبت سایت در سرچ کنسول

ثبت سایت در سرچ کنسول یک فرآیند راحت است که در ادامه مرحله به مرحله آن را همراه با آموزش تصویری توضیح می‌دهیم.

ورود به سایت گوگل سرچ کنسول

ورود به سایت گوگل سرچ کنسول​
در اولین مرحله از ثبت سایت در سرچ کنسول باید وارد سایت Google Search Console شوید و در صفحه‌ای که باز می‌شود بر روی عبارت Start Now کلیک کنید

انتخاب روش ثبت سایت در سرچ کنسول (URL prefix)

انتخاب روش ثبت سایت در سرچ کنسول​

اتصال سایت به سرچ کنسول از دو روش Domain و URL prefix انجام می‌شود که ابتدا قصد داریم روش URL prefix را توضیح دهیم، برای این کار اول به منظور اتصال سایت به سرچ کنسول باید آدرس سایت خود را همراه با https وارد کنید و بر روی Continue کلیک کنید تا بتوانید وارد مرحله بعد شوید.

احراز هویت مالک سایت​

در این مرحله دو روش راحت برای VERIFY وجود دارد که اولین راه دانلود فایل HTML و قرار دادن آن در سرور است یعنی دقیقا آن بخشی از سرور که سایت قرار گرفته.

دومین روش استفاده از HTML tag است که روش سختی نیست برای این کار Meta Tag داخل این بخش را کپی کرده و داخل Head کد قالب خود در صفحه اصلی قرار می‌دهید.

تفاوت Google Search Console و Google Analytics چیست؟

Google Search Console و Google Analytics هر دو ابزارهای مفید برای مدیریت و تحلیل وب‌سایت‌ها هستند، اما هر کدام وظایف و قابلیت‌های متفاوتی دارند:

Google Search Console
سرچ کنسول ابزاری است که اطلاعات مربوط به نحوه نمایش وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل را ارائه می‌دهد.
به شما امکان مشاهده و بررسی عملکرد و رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل را می‌دهد.
اطلاعاتی راجع به بروز رسانی‌ها، ایندکس شدن صفحات، وجود خطاهای سئو، و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

Google Analytics
یک ابزار تحلیل وب‌سایت است که اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان و عملکرد آن‌ها را ارائه می‌دهد.
اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدها، منابع ترافیک، رفتار کاربران، میزان تبادل نظرها و فروش را نشان می‌دهد.
به شما امکان مشاهده الگوهای رفتاری بازدیدکنندگان، ارزیابی کارایی کمپین‌های تبلیغاتی و تجزیه و تحلیل کلیدی‌ترین متریک‌های وب‌سایت را می‌دهد.

به طور خلاصه، Google Search Console بیشتر درباره عملکرد در موتور جستجوی گوگل و بهبود سئو تمرکز دارد، در حالی که Google Analytics اطلاعات بیشتری در مورد بازدیدکنندگان و عملکرد وب‌سایت به صورت کلی فراهم می‌کند.

ثبت سایت در Google Search Console چند مزیت اساسی مثل نمایش وضعیت ایندکس وب‌سایت، تجزیه و تحلیل عملکرد وب‌سایت در نتایج جستجو، مشاهده و رفع مشکلات سئویی و درخواست ایندکس دارد

خیر Google Search Console یکی از ابزارهایی است که نیازی به ابزار تغییر آیپی ندارد و بدون محدودیت مکانی می‌توان به آن دسترسی داشت.

۵ از ۵ - ۱ امتیاز

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



ثبت نام رایگان در دوره سئو